Älskar dig för den du är

tisdag 3 mars 2015

Underverk!

Hej hopp!

Äntligen börjar det gå mot ljusare tider vilket vi alla längtat efter då jag själv tycker denna vinter har varit mörk och lång. Det märks även på Hejlan att hon blivit lite dagis trött efter en lång vinter av mörker.

Sitter just nu och tittar på ett program som heter det Kungliga lasarettet. En man som har förlorat sitt öga till cancern ska få ett helt nytt. Och ögat är i sig en kosmetisk protes precis som Hejlans hand har varit hitills. Det är helt otroligt egentligen vad vi kan återskapa för att det ska se så verkligt ut om man skulle förlora något. Ännu mer imponerade är det att man mer inser vad mycket människor runt om i världen som har så mycket andra annorlunda åkommor som man kan ersätta med protser eller hjälp medel.

Just nu väntar jag mest på att vi ska få en ny tid till habiliteringen då vi fick boka om den vi fick sist. Det är ju dags för ett nytt besök nere till Örebro faktiskt. En ny tid för att kanske se om det är dags för en myoelektrisk hand. Men det får skjutas upp lite då jag själv ska resa bort i en vecka så kanske i slutet av mars eller april kanske vi kan åka ner dit en sväng.

Det som känns skönt och det som har varit en lättnad för mig är i alla fall att än så länge har Hailies dagis tid funkat utmärkt med alla barn och uppgifter som dom har gjort. Då dom utvecklas väldigt mycket via sång så märks det att Hejlan har utvecklat ett musik intresse som jag inte trodde fanns.
Hon sjunger hemma och gillar att sitta på youtube på min dator och lyssna på musik.
 Bjuder på  en härlig bild från mitt födelsedags firande med familjen och min lilla Hailie.
det blir en liten snabb uppdatering bara då jag inte riktigt vet vad jag ska skriva om, då vår vardag flyter på som vanligt :)

Men jag önskar er en fortsatt fin kväll!

1 kommentar: