Älskar dig för den du är

lördag 3 maj 2014

Känns som tusen år!

Hejsan hejsan!

Äntligen tillbaka efter en bra tid som jag har varit borta från denna blogg. Mycket har hänt just nu och det är fortfarande mycket som händer än idag.
Det har skett lite tråkigheter faktiskt men det är ingenting jag tänker ta upp här. Utan ni som känner mig och min familj vet vad som händer just nu i alla fall dom flesta av er.

Hur går det för den lilla kometen?

Jo det går utmärkt för henne. Hon fyller ju nu hela 2 år på måndag och blir en riktigt stor tjej. Användningen av protesen går framåt men på sista tiden har hon haft det jobbigt med att ha blivit torr i huden, självsprickor och att det till slut börja svida. Då klagar hon på att det gör ont och hon säger själv att hon vill smörja in stumpen. Så det har blivit till en daglig rutin idag nu varje kväll och morgon.

Det som är så typiskt är att hennes salva nu vi använt till stumpen inte finns på apoteken och att det är krångel med leverantören. Så typiskt när man verkligen hittar något som funkar bra.

Jo och snart efter att lilla Hailie har fyllt år så har vi en annan rolig nyhet. Att Hailie och jag ska göra våran första utlandsresa tillsammans. Och vi ska åka till Polen. Vilket kommer att bli super kul.

Polen? tänker ni säkert. vad ska vi göra där? Jo för det första Polen är väl mest Ökänt för det grymaste koncentrationsläger Auscwitch. Men vi kommer att göra mycket annat barnrelaterat som att gå på deras största zoo och sen deras akvarium. där man går i tunnlar och tittar på hajar, delfiner och olika reptiler med mera. Så när vi kommer hem självklart ska vi ha tagit mycket bilder och ladda upp här sen.

men först börjar vi med Hailies två års kalas som kommer bli så roligt. Så den här helgen har jag mycket att göra med att baka olika saker och förbereda inför hennes hemkomst på måndag. Gud vad tiden har gått fort och vad tog den vägen någonstans?

Nu märker man för den tiden hon är hos mig hur stor hon börjar bli. Munnen går hela tiden och hon förstår så mycket. Så jag njuter i fulla drag av att kunna ta vara på den här tiden med henne och jag hoppas att hon växer upp till den goa glada unge som hon är idag och fortsätter vara det i framtiden också


1 kommentar:

  1. Äntligen! =P
    Har saknat din blogg =)
    Hoppas på lite mera inlägg nu framöver =)
    kraaam

    SvaraRadera